zondag 17 februari 2019

Slot project:

Beste ouders,

De hele week werkten wij met de hele school rond het thema 'dromen' naar aanleiding van het bezoekje van de grote vriendelijke reus op maandag. Op dinsdag en donderdag werd er klasoverschrijdend gewerkt over de hele school!!  Vandaag ging ik samen met de kleuters eens kijken wat er op onze school allemaal werd geknutseld/gemaakt. 

En in de namiddag mocht ik samen met 'mijn' groepje voor de hele school tonen wat wij hadden 'gemaakt'. De kinderen die mijn activiteit kozen, kozen er namelijk voor om toneel te spelen. 
Wij hadden een gesprekje over wat we allemaal "nodig hebben" om toneel te spelen. Namelijk tekst , rekwisieten, décor en kostuums. (de grime werd jammer genoeg achterwege gelaten wegens tijdsgebrek.)  De kinderen verzonnen daarna zelf een verhaal (adhv verteldobbelstenen), typten het verhaal zelf uit, kozen zelf rekwisieten en kledij en we staken nog vlug een décor in elkaar. Dit allemaal om vrijdag een echte voorstelling te kunnen geven. (Dat ik met veel plezier filmde!) Veel kijkplezier! 

Ga ook zeker eens kijken op de andere klasblogs, want mijn vriendjes van 3K zaten verspreid over de hele school en kozen dus soms voor andere klassen. 


En in 2K kwamen wij vreemd genoeg ook een spook tegen!!